Kirja on kuvaus siitä, kuinka palveluoperaattorin liiketoiminnalliset tavoitteet ja tietoliikenneteknologia, visiot uljaasta palvelutulevaisuudesta ja teleoperaattorin todellisuus kohtaavat palvelujen hallinnassa ja kuinka telekilpailu vaikuttaa palvelujen hallintaan. Kirja on parhaimmillaan kuvatessaan palveluoperaattorin prosesseja ja niiden kehittämistä. Kirja antaa myös hyvän kuvan tänä päivänä saatavissa olevasta teknologiasta, jolla palvelujen hallintaa voidaan tehostaa ja automatisoida. Kirja sivuaa myös uusinta hajautettua olioteknologiaa, joka on tarjolla palvelujen hallinnan alustaksi. Tältä osin teknologia-arvio jää kuitenkin avoimeksi. Kuvaa on tältä osin syytä täydentää muista lähteistä.
Kirjan vahvuutena on sen tarjoama laaja-alainen kuva palveluoperaattorin kilpailutilanteesta, liiketoiminnan prioriteeteista, operatiivisista prosesseista, joissa operaattorin käyttämät tekniikat ja teknologiat asettuvat laajempaan yhteyteensä. Kirja toimii Telecom Forumin yhteydessä todellisuus-tarkastuksena eli taustana jota vasten luennoilla esiin nousseita palvelu- ja teknologiavisioita on hyvä arvioida.